You are hereВПРОВАДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЦЕС НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

ВПРОВАДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЦЕС НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ


В наш час відбуваються суттєві зміни в області освіти у зв’язку з впровадженням нових технологій у процес навчання. Використання мультимедійних засобів, Інтернет-ресурсів і навчальних програм стало активно впроваджуватись в процес навчання іноземних мов. Сам процес впровадження інформаційних технологій у процес навчання почався досить недавно. Але темпи, з якими поширюється цей процес є надзвичайно стрімкими. При застосування Інтернет-технологій на заняттях з іноземної мови розвивається мотивація студентів, що є одним з найважливіших факторів у процесі навчання. Перспективи використання інформаційних технологій на сьогоднішній день досить широкі.
Проблемою розробки та провадження інформаційних технологій у навчальний процес займається велика кількість провідних дослідників, серед яких Новиков С. У., Полат Є.С., Поліпова Т.А., Цвєткова Л.А. і т.д.
С.В. Фадєєв у своїй праці «Про питання застосування комп’ютера в навчанні ІМ» зазначає про те, що розвиток комп’ютерних технологій значно вплинув і потіснив традиційні методики викладання, а також змусив викладачів та лінгвістів вирішувати проблеми, про існування яких вони навіть і не підозрювали [2].
У зв’язку з стрімким розвитком інформаційних технологій не кожен викладач готовий до інтеграції комп’ютерної техніки та інших мультимедійних засобів у процес навчання іноземних мов. Особливо вищезазначена проблема стосується викладачів похилого віку, яким іноді буває дуже важко адаптуватись до швидко розвиваючих технологій.
Необхідною передумовою впровадження інформаційних технологій в процес навчання є те, щоб кожен викладач усвідомлював той факт, що комп’ютер не являється механічним педагогом, а є засобом для покращення та розширення можливостей навчального процесу [1].
Також слід зазначити те, що на сучасному рівні розвитку комп’ютер може брати на себе великий обсяг рутинної роботи викладача, даючи йому час для творчої діяльності [3].
Існують критерії, за якими визначається придатність технічних засобів навчання і контролю для використання на заняттях з англійської мови:

  1. повинен відбуватись процес підвищення продуктивності праці й ефективності всього процесу навчання;
  2. керування і моніторинг правильності навчальних дій кожного студента;
  3. підвищувати інтерес до вивчення мови;
  4. забезпечення оперативного зворотного зв’язку і контролю дій усіх студентів під час навчання;
  5. оперативна робота з відповідями, суть якої полягає у їх уведенні без тривалого їхнього кодування і шифрування.

Впровадження комп’ютерних технологій великою мірою впливає на розробку навчальних посібників для викладачів, адже новітні можливості в області графіки дозволять суттєво урізноманітнити кількість та види вправ. Це саме стосується і презентацій, які готують викладачі або студенти.      
З усіх існуючих засобів навчання комп’ютери щонайкраще інтегруються у структуру навчального процесу і максимально наближають процес навчання англійської мови до реальних умов. За допомогою комп’ютерів значно розширюються можливості викладачів по індивідуалізації навчання й активізації пізнавальної діяльності студентів у навчанні англійської мови. За допомогою сучасних технологій процес навчання можна максимально адаптувати до індивідуальних особливостей студентів [1]. Важливим є і той факт, що в нас час майже у кожного студента є комп’ютер або ноутбук, що значно полегшує процес адаптування.
При застосуванні комп’ютерів на заняттях з англійської мови значно підвищується інтенсивність навчального процесу, засвоюється  більший обсяг навчального матеріалу, якщо порівнювати з аналогічним часом в умовах традиційного навчання. Також слід зазначити, що при використанні комп’ютера навчальний матеріал краще засвоюється.
Контроль, як відомо, є невід’ємним елементом навчального процесу, функція якого полягає у встановленні зворотного зв’язку між студентом і викладачем. При використанні комп’ютера з метою оцінки контролю якості знань студентів досягається її велика об’єктивність. За допомогою комп’ютерного контролю відбувається значне заощадження навчального часу, так як при комп’ютерному контролі здійснюється систематична перевірка знань усіх студентів одночасно. В наш час активно розробляються програми, які мають тестову форму, суть яких полягає у тому, щоб швидко й систематично перевірити знання студентів.
Література:

  1. Носенко Є.Л. Застосування ІТ в освіті / Є.Л. Носенко // Іноземні мови в школі. 2004. №6.
  2. Фадєєв С.В. Про питання застосування комп’ютера в навчанні ІМ / С.В. Фадєєв // Іноземні мови в школі. 2003. №5.
  3. Цвєткова Л.А. Використання комп’ютера при навчанні лексиці в початковій школі / Цвєткова Л.А. // Іноземні мови в школі. 2002. №2.
  4. Пахомова Т.Г. Нові інформаційні технології в навчанні англійської мови. — Режим доступу: http://blog.ed-sp.net/pakhomova/2008/09/29/novi-informacijni-texnologi%D1%97-v-navchanni-anglijsko%D1%97-movi/

Работает на Drupal, система с открытым исходным кодом.